[b] Kickbox.nl in gesprek met Gokhan Saki
Naam: Gokhan Saki
Geboren: 1 oktober 1983
Geboorteplaats: Schiedam
Aantal partijen: 57
Gewonnen: 48
Verloren: 9
Sportschool: Golden Glory/Hemmers
Titels: ASA 2001 Nederlands titel
ASA 2002 Europees titel
ASA 2003 Wereld titel
Gokhan Saki,door zijn prestatie`s in het K1 gebeuren eigenlijk vanuit het niets internationaal een bekende vechter geworden.
Het begon eigenlijk in 1993 ,toen Gokhan bij Jan Patsjerik begon op 10 jarige leeftijd,en daar 7 jaar lang trainde,Patsjerik is als je praat
over de trainer achter de vechter, een schakel die véél te weinig bij in en outsiders wordt onderkend, én de erkenning over zijn manier
van trainen en begeleiden,die op een hoger level staat als men wel denkt.Vraagt het maar Mustafa Dede.
Want zelfs nu komt en traint Gokhan soms nog bij hem,ondanks dat hij bij Cor Hemmers traint.
Dat zeg toch wel iets over Saki en Patsjerik lijkt me.Eigenlijk kun je zeggen dat Jan Patsjerik hem gevormd ,gekneed en gemaakt
heeft tot wat hij nu is,dit is ook de mening van Gohkan Saki zelf,ondanks de proffesionele Hemmers en het Golden Glory Team.
Wat natuurlijk hem als vechter heeft verder doen ontwikkelen.
Als Ik Saki ziet is mijn eerste vraag hoe het bij Cor Hemmers en Het Golden Glory Team bevalt,zonder nadenken antwoordt Saki: in één woord Superrrrr.
Ik train met de beste vechters ter wereld Chalid Arrab,die onlangs nog de K1 in Las Vegas won,Stefan Leko,Errol Zimmerman,Aziz Jah Jah, Aswin Balrak en natuurlijk Mounier.
De K1 in Nederland was voor hem zeer spectaculair en goed georganiseerd."Het was voor mij een zéér grote ervaring"aldus Gokhan Saki.
Het allerbelangrijkste is ,omdat ik verder wil als proffesional, dat ik ook hierbij de mogelijkheden kreeg om mijn vechtstijl te laten zien aan het Japanse publiek,wat op zichzelf niet geheel onbelangrijk is
wil je verder komen natuurlijk.
Op de vraag wat zijn partij tegen Ignashov hem bracht antwoordt Gokhan: "Het winnen van Iggy was voor mij een prestatie en een hele ervaring,en zéér zeker een prestatie van formaat".
Eigenlijk zou ik de K1 in Las Vegas aandoen maar dit gaat helaas,en naar alle waarschijnlijkheid niet door,ik kreeg een blessure aan mijn
hand en later bleek deze gebroken te zijn,als ik hardloopt 'klopt" deze als een gek,maar goed... hopenlijk geneest het allemaal voorspoedig.
Voorbeelden in de sport?"Mustafa Dede natuurlijk, ook omdat ik hem al zo lang ken,Ernesto Hoost en Ramon Dekkers".Maar het gaat
in de toekomst wat betreft mijn carriereplanning bij mij om één doel ,dat is uiteindelijk net als alle andere vechters in de finale van de K1 te staan.
Heel mijn toekomst en leven is daarop gericht,ik zal je zeggen er zijn veel dingen op komst de komende maanden,maar daar wil ik nu nog niet op ingaan.
Als de tijd rijp is zullen we het daarover hebben,bel ik je op kom ik even buurten bij je.
Tussen haakjes regelmatig bezoek ik kickbox.nl en over jullie site kan ik zeggen dat het ruime" up to date" informatie weergeeft. Van deze gelegenheid wil ik dan ook gebruik maken om mijn fans en vrienden te bedanken.Trouwens ook géén fans met scherpe en goede kritiek horen hier ook bij.
Groetjes allemaal,
Jullie Sportvriend Gokhan Saki.

Met citaat reageren